torsdag 11 augusti 2011

Semestern är snart slut och så även renoveringsvilan. Nu är vi i full gång igen! Det stora projektet just nu är trädgården som är helt upp och ner... Förra veckan kom Chrille och sa; "Det första jag gör på måndag är att ringa en grävare, jag ger upp". Sagt och gjort, snart tar en grävare över vårat jobb i trädgården.

Trädgårdens status är följande;



Grusgången ska bort och en ny uppgång med trappa ska byggas...



..men först måste gruset bort....

 

...och stenarna som har sjunkit ner i slänten ska grävas upp...

 

..för att sedan bli murar i våra nya slänter..

 

..men tills dess förvaras dom här..

 

...och en trappa upp till växthuset ska anläggas och den måste göras klar snart så vi kan använda gruset här...

Oj oj va mycket vi har att göra! Det ena hänger ihop med det andra så det gäller att samla tankarna och sätta den ena foten framför den andra. När jag tittar på bilderna kan jag inte låta bli att undra om det någonsin kommer att bli hälften så fint som det är i mitt huvud?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar